{:en}Preparing a stencil file{:}{:fr}Préparation d’un fichier pochoir{:}

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Stencils for artists, creative people and decorators for wall art, signs, wedding and many other applications

HOW TO PREPARE YOUR FILE FOR A STENCIL
Stenciling

produces an image or pattern by applying color to a surface over an intermediate object with designed bridges in it which create the pattern or image by only allowing the color to reach some parts of the surface.Your stencil has to be only 1 object as shown in image 1.

Image 2. shows what not to do. When creating a stencil, remember that everything will be cut, it is very important that all islands stays connected to the main object, if you observe the shapes in the middle of the windows, when cut, these shapes (squares) are floating and are not attached to the object anymore, they will drop and be eliminated from the final design. The result will not show these squares when coloured.

image 3. shows how you could make your file to keep the middle squares to the design. Bridges are necessary to connect all shapes to the rest of the object.

Same process when using fonts.

Image 4.?shows an impossible stencil. The islands in the middle of the B are not connected by bridges so they will fall out and the result will be a shadow-like B with no islands when coloured.

Image 5.?shows a perfect stencil. The islands of the B are connected to the rest of the object, the result will be exactly what was planned?and a perfect B.

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COMMENT PRÉPARER VOTRE DOSSIER POUR UN POCHOIR (STENCIL)
Stenciling

produit d’une image ou d’un motif en appliquant de la couleur à une surface sur un objet intermédiaire avec des ponts conçus en respectant le motif ou l’image et en permettant à la couleur d’atteindre certaines parties du pochoir pour ainsi être transférés sur la surface désirée. Votre image doit être seulement 1 objet comme indiqué dans image 1.

Image 2. À NE PAS FAIRE. Lors de la création d’un pochoir, rappelez-vous que tout sera coupé, il est très important que toutes les formes restent connectées à l’objet principal, si vous observez les formes au milieu des fenêtres, lors de la coupe, ces formes (carrés) flottent et ne sont pas attachées à l’objet, elles seront donc éliminées de la conception finale. Le résultat ne pourra pas montrer ces carrés lors du transfert sur la surface.

image 3. montre COMMENT FAIRE votre fichier pour garder les carrés du milieu à la conception. Les ponts sont nécessaires pour connecter toutes les formes au reste de l’objet.

Même processus lors de l’utilisation des polices.

Image 4. montre un pochoir IMPOSSIBLE. Les formes au milieu du B ne sont pas reliées par des ponts. Celles-ci seront donc éliminées de l’image finale.

image 5. Montre un POCHOIR PARFAIT. Les formes intérieures de la lettre B sont reliées au reste de l’objet, le résultat sera exactement ce qui était prévu et un parfait B au transfert sur la surface.

 

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